November 20, 2011

Program Cuti Sekolah Anak-anak Hujung Tahun 2012

Bekerja sendiri mungkin adalah pekerjaan terbaik di dunia. Tapi lagi terrrbaekkk kalau dapat jana automated income. Cubalah SAP, boleh ikut kemampuan, tiada paksaan... :)


******* 

Cuti sekolah yang panjang... tentu banyak yang ingin dilakukan oleh anak-anak kita. Sebelum cuti lagi sudah merancang untuk bermain PSP sepanjang hari.. kemudian menjelang petang, bermain bola sepak..dan malam pula menonton televisyen. Saya mendengar perancangan adik-beradik yang seronok sangat ingin bercuti sambil tersenyum. Siapa sangka, rupanya emak dan abahnya pun ada merancang program untuk mereka.

     Seminggu sebelum cuti, saya maklumkan pada anak-anak ini bahawa mereka akan dihantar ke Program Tahfiz di Maahad tahfiz Ihya al-Ahmadi di Sungai Kelambu, Banting. Bercerita tentang tempat yang akan mereka tinggal selama satu bulan dan memerlukan ketabahan hati untuk berdikari sepanjang berada di sana, akhirnya saya berjaya memujuk anak-anak ini. Sehelai jubah putih untuk setiap seorang lengkap dengan kopiah merangsang anak-anak ini yang nampaknya tidak sabar-sabar untuk merasai suasana percutian mereka.

      Semoga anak-anakku mendapat satu pengisian hati dan rohani yang bermakna untuk bekalan dihari-hari yang akan dihadapi. Doa emak dan abah untuk anak-anakku, Muhammad Zul Fadhli dan Muhammad Afiq, Semoga menjadi anak yang soleh dan beriman kepada Allah s.w.t. Amin...



"Belajarlah sesuatu yang baik tanpa rasa jemu, tanamkan sifat sentiasa bersyukur dengan apa yang kita miliki. Sesungguhnya Allah s.w.t sangat mengetahui segala yang tidak kita ketahui." - Emak.

November 19, 2011

Kalender 2012

kalender ini merupakan kenangan semasa Hari Raya Aidilfitri 2011...

November 18, 2011

Cuti Peristiwa dan Cuti Berganti 2012


Takwim Persekolahan 2012

Takwim Persekolahan 2012 bagi Sekolah-sekolah di Negeri Perlis, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Sabah, Sarawak, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan & Putrajaya

takwim persekolahan 2012 

Takwim Persekolahan 2012 bagi Sekolah-sekolah di Negeri Kedah, Kelantan dan Terengganu

takwim sekolah 2012

November 07, 2011

Aktiviti Selepas PMR 2011 - Jahit Manik di atas Klip Rambut...

Terima kasih Nadia kerana pinjamkan kamera...jasamu dikenang

Cikgu dengan anak murid... Syamim dan Awwalin..Ingat pelajaran ni tau!

Masing2 menunjukkan hasil kerja yang belum siap..

Sama.... semoga ingat cikgu selalu..


Ini kumpulan cikgu2 Ting 3 yang hebat2 dan rajin2. Setiap tahun kena paksa menjahit..

Tekun dan Usaha tangga kejayaan tau...Nak dapat hadiah buat cantik2.

seronoknya menjahit... senyum2 lagi tu.





Aisyah duduk jauh2 takut orang tiru keje dia.

Hasil kerja Cikgu Liza n Cikgu Rosmah... Murid2 punya ????

Bahan-bahan (manik sejak tahun 2009... tak abis2)

Guru2 yang tak putus asa...

Buat lagi.....

Ada pelawat... nak tengok je..

Murid Ting 5 yang free pun minat nak jahit... sukatilah...

Tudung biru tu bukan Cikgu Ting 3... tapi nak juga join program.


Kak ton dan kak mashitah melepaskan penat melihat telatah Ustazah Hayati..
Terima Kasih kak ton dan kak Masitah kerana selalu membantu saya..


Cikgu Zori : Pengurus rombongan.... tapi cikgu liza tak ikut sebab cikgu zori ni selalu balik malam..
Nak tengok kasil kerja Ustazah Hayati.... cantik tak.

Ok lah tu... janji dapat hadiah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...