TITIPAN CIKGU NORLIZA

..... بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ.... بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ.... بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ... بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ..... بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ... بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ.... بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ ...

SEBAGAI TANDA SOKONGAN KEPADA BLOG GALERI CIKGU NORLIZA, SILA LAH KLIK PAPARAN ADS/IKLAN YANG ADA DI BLOG INI. KERJASAMA ANDA AMAT SAYA HARGAI. Hubungi saya melalui email sahaja. -----------> norliza.jais2@gmail.com

August 12, 2018

Tingkatan 2 - Teknologi Elektronik

Assalamualaikum

Pada 11.8.18, saya bekesempatan menumpangkan diri untuk mempelajari ilmu baru. elektronik tingkatan 2 (Arduino) yang disampaikan oleh pembekal yang menjual produk tersebut.

Alhamdulillah. dari kosong saya mempelajari ilmu ini dalam masa 2 jam sahaja.

Video di bawah ini menunjukkan hasil kerja penggunaan arduino




Gambar di bawah ini pula menunjukkan simulasi dari program Tinkercad https://www.tinkercad.com/

(tinkercad ni kena sign dulu ye baru boleh guna) dan ada internet..


Pasang komponen-komponen dan tekan simulasinya..
bila dah berjaya dalam simulasi, bolehlah pasang komponen kepada arduino tu.

banyak step lagi sebenarnya..nantilah.. kalau rajin saya buatkan panduan yang simple-simple.


terima kasih




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...