Entri kali ini saya ingin menceritakan pengalaman menyediakan pelupusn Aset Alih Kerajaan.
Semua barang yang dilupuskan dikategorikan sebagai inventori yang telah rosak, selain berusia lebih 17 tahun. Inventori ini kebanyakannya rosak kerana pecah, karat dan sebagainya.
1. Langkah pertama ialah mengisi borang KEW.PA - 17 iaitu Laporan Lembaga pemeriksa Aset Alih Kerajaan
Borang ini akan dihantar ke Jabatan untuk kelulusan.
Kew .pa 17 (pelupusan khb 2013) from norlizajais
2. Setelah diluluskan, Jabatan Pelajaran akan menghantar semula borang KEW.PA - 17, untuk tindakan selanjutnya.
Pihak sekolah akan menyemak dan menyediakan beberapa salinan lain untuk dikemukakan kepada Unit Perolehan dan Pengurusan Aset, Jabatan. Perkara tersebut ialah :
2. Setelah diluluskan, Jabatan Pelajaran akan menghantar semula borang KEW.PA - 17, untuk tindakan selanjutnya.
Pihak sekolah akan menyemak dan menyediakan beberapa salinan lain untuk dikemukakan kepada Unit Perolehan dan Pengurusan Aset, Jabatan. Perkara tersebut ialah :
- Salinan Borang Laporan Lembaga Pemeriksa Pelupusan Aset Alih Kerajaan (KEW.PA-17) yang telah diluluskan - 1 salinan.
- Salinan Sijil Penyaksian Pemusnahan Aset Alih (KEW. PA-18) - 1 salinan
- Salinan Sijil Pelupusan Aset Alih (KEW. PA-19) - 1 salinan
surat pelupusan aset alih kerajaan |
Kew[1].pa 19 (sijil pelupusan aset alih) - tv2013 from norlizajais
CONTOH KEW.PA-18 DAN KEW. PA-19 UNTUK RUJUKAN.
Semoga bahan ini dapat dimanfaatkan
:) salam ramadhan..
CONTOH KEW.PA-18 DAN KEW. PA-19 UNTUK RUJUKAN.
Semoga bahan ini dapat dimanfaatkan
:) salam ramadhan..
2 comments:
SEMOGA BAHAN INI BETUL UNTUK DIJADIKAN PANDUAN
Salam puan..untuk permohonan pelupusan yg puan buat, puan ada sertakan gambar dan salinan kew.pa 2/3 sekali tak dengan kew.pa17?
(saya budak baru belajar)
Post a Comment