Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

July 24, 2013

PENGURUSAN PELUPUSAN ASET ALIH KERAJAAN

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.

Entri kali ini saya ingin menceritakan pengalaman menyediakan  pelupusn Aset Alih Kerajaan.

Semua barang yang dilupuskan dikategorikan sebagai inventori yang telah rosak, selain berusia lebih 17 tahun. Inventori ini kebanyakannya rosak kerana pecah, karat dan sebagainya.


1. Langkah pertama ialah mengisi borang KEW.PA - 17 iaitu Laporan Lembaga pemeriksa Aset Alih Kerajaan

Borang ini akan dihantar ke Jabatan untuk kelulusan.

 
Kew .pa 17 (pelupusan khb 2013) from norlizajais

2. Setelah diluluskan, Jabatan Pelajaran akan menghantar semula borang KEW.PA - 17, untuk tindakan selanjutnya.

Pihak sekolah akan menyemak dan menyediakan beberapa salinan lain untuk dikemukakan kepada Unit Perolehan dan Pengurusan Aset, Jabatan. Perkara tersebut ialah :

  1. Salinan Borang Laporan Lembaga Pemeriksa Pelupusan Aset Alih Kerajaan (KEW.PA-17) yang telah diluluskan - 1 salinan.
  2. Salinan Sijil Penyaksian Pemusnahan Aset Alih (KEW. PA-18) - 1 salinan
  3. Salinan Sijil Pelupusan Aset Alih (KEW. PA-19) - 1 salinan 
 * Jika cara pelupusan yang disyorkan ialah "Jualan".. maka resit perlu disertakan.

surat pelupusan aset alih kerajaan





Kew[1].pa 19 (sijil pelupusan aset alih) - tv2013 from norlizajais


CONTOH KEW.PA-18 DAN KEW. PA-19 UNTUK RUJUKAN.


Semoga bahan ini dapat dimanfaatkan




:) salam ramadhan..
  

2 comments:

Norliza said...

SEMOGA BAHAN INI BETUL UNTUK DIJADIKAN PANDUAN

Anonymous said...

Salam puan..untuk permohonan pelupusan yg puan buat, puan ada sertakan gambar dan salinan kew.pa 2/3 sekali tak dengan kew.pa17?

(saya budak baru belajar)