November 21, 2012

Mesyuarat pentadbir bil 4 / 2012

Hari ini saya telah menghadiri mesyuarat pentadbir bermula jam 9.15 pagi hingga 1.10 petang (sepatutnya pukul 12.00 tgh dah patut habis - 3 jam tuuu). Kepala saya pening sebab lapar selain rasa tertekan yang amat sangat kerana lebih dari pukul 12.00 (macam cinderella la pulak). Jari-jemari dah mula malas mencatat (terpaksa jadi pencatat sebab setiausaha tak hadir). Tak selesa. Banyak isu di bincang. Tapi meleret- leret sampai rasanya perkara penting pun dah jadi tak penting.

Asalnya nak tanya atau bincang dgn kawan pasal SKT yang banyak sangat salahnya tuuu dan nak ambil laporan pencerapan.. Tapi, tak jadi sebab .. .... Stress la nak citer.

Hari ni rasa nak menulis surat la pulak.. (surat berenti kerja, surat letak jawatan, surat....) Kepada siapa? Tentunya seseorang yang betul-betul buat saya tertekan pada hari ini dan pencetus kebencian pada pentadbiran sekolah. .....macam nak buat dose je..

Baru 12 tahun berkhidmat.. baru DG44.. tak setaraf la dengan pentadbir yang lain..Ada lagi 3 gelombang nak kene mengajar...Tapi, hari ini betul-betul menguji kesabaran.. Ada lagi yang tak faham maksud Masa Itu Emas... Hargai masa.. Pelik...

Saya nak mengadu pada siapa nih! Tolonglah!!!
Agaknya ini mungkin antara punca ramai guru sakit mental. Saya rasa, saya ni agak rajin dan menepati masa orangnya (perasaan sikit..maaf ye.. ampunkan aku ya Allah), tapi bila berlaku perkara macam ni.. rasa mood rajin tu hilang!

Wahai rakan-rakan yang membaca post saya ni, anggaplah ini adalah luahan hati saya saja (abaikan aje)...

"Ya Allah.. Engkau berilah petunjuk dah hidayah Mu pada ku. Memang aku ini sering membuat dosa dan adakah aku ini berdosa kalau tidak mahu menderma serta tidak mematuhi arahan ketua atas sebab tertentu? Engkau yang Maha Mengetahui segala yang tersembunyi.. Amin."

Mood : Rasa macam nak ....berenti keje. Rasanya elok jadi cikgu biasa jer.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...